Toskania z dziećmi – Viareggio

Toskania z dziećmi - Viareggio - Podróże ze smakiem

Toskania z dziećmi – Viareggio, czyli włoskie Zakopane ;)

Po niespełna tygodniu wiejskich wakacji w sercu Chianti przenieśliśmy się nad morze, do miejscowości Viareggio nad morzem Tyrreńskim. Miejscowość okazała się tłocznym i gwarnym kurortem – zakopiańskie Krupówki żywcem przeniesione do Włoch :/  Toskania z dziećmi jest zdecydowanie przyjemniejsza i bardziej przyjazna na wsi. Ale po kolei :)

Hotel Residence Esplanade », mimo wysokich ocen na booking.com i na tripadvisor.com, też nas rozczarował. Niby wszystko się zgadzało, ale… rozpuściło nas agroturismo San Leo, gdzie mieliśmy przestrzeń, swobodę i ciszę, mimo obecności innych gości.  Na wsi, w San Leo, mieliśmy ogromny apartament i własny taras, gdzie odpoczywaliśmy wieczorami. Kładliśmy dzieci spać i godzinami graliśmy w karty, pili wino i cudownie nic-nie-robili. Zamieniliśmy to wszystko na ciasny pokoik z wąską łazienką i mikro balkonikiem wielkości szafki na buty.

No cóż, mamy nauczkę. Wiemy na pewno, że wieczorny lans na deptaku w kurorcie nie jest dla nas, i że wolimy słuchać żab niż drących się nastolatków. A proste, wiejskie śniadanie na świeżym powietrzu smakuje nam znacznie lepiej niż bogaty posiłek w hotelowej restauracji, gdzie menedżer dba wyłącznie o gości V.I.P.

Toskania z dziećmi – Viareggio – Podróże ze smakiem

Na szczęście nigdy nie wypoczywamy stacjonarnie, więc potraktowaliśmy nasz kurorcik jako bazę wypadową do miejsc, których jeszcze w Toskanii nie widzieliśmy. Zwiedziliśmy Pizę oraz miasteczka Riwiery Etruskiej – Cecina, Castagneto Carducci, i Campiglia Marittima aż po industrialne i portowe Piombino.

Viareggio. Noclegi i wyżywienie

1. Hotel Residence Esplanade »
Piazza Puccini, 18, I-55049, Viareggio (Lu)

180 € za dobę ze śniadaniem, w apartamencie 2-pokojowym.
Apartament niewielki (26 m2), bez własnej kuchni, z malutką, wąską łazienką, w której nawet nie było gdzie odwiesić ręcznika po kąpieli. I mikro balkonem z 1 krzesłem i 1 taborecikiem.
Na plus – codzienne sprzątanie, wymiana ręczników, ale to standard.
Śniadania – dość bogate, choć monotonne.

Nasza ocena: 3/5

2. Pizzeria i birreria na deptaku (żółty i kremowy szyld na street view poniżej)
Viale Giosue Carducci, Viareggio

Często wieczorami kupowaliśmy na deptaku pizzę na kawałki: 5 € / kilogram margherity i 7 € / kg pozostałe rodzaje, gorąca, prosto z pieca, szła jak świeże bułki. Z pizzą można było siąść legalnie w barze obok, napić się piwa, wina, wody. To był bardzo ekonomiczny posiłek. I pyszny!

Pierwszy raz kosztowałam tam pizzy z … ziemniakami… I mimo, ze jestem amatorem raczej prostej kuchni, i jak pizza to margherita, ten ziemniaczany wynalazek bardzo mi smakował.

View Larger Map Pizza na kilogramy w Viareggio

3.  Ristorante Casablanca San Marco Srl »
Viale Guglielmo Marconi, 95, Viareggio

Jedna z wielu typowych restauracji na deptaku. Całkiem dobre jedzenie, ceny przyzwoite (dość wyrównane na całym deptaku), za to obsługa fatalna, nastawiona na klienta jednorazowego. Powolni i niezaangażowani.

Przykładowe ceny w restauracjach:
Margherita: 5,5 – 6 €
Makarony: 8 – 15 €
Piwo lane: 3,5 €
Cola, sok: 3 €
Karafka wody: 2 €

Nasza ocena: 3/5

Toskania z dziećmi – Viareggio – Podróże ze smakiem

4. Gelateria GROM – lodziarnia na deptaku (mapa)
Viale Giosue Carducci, Viareggio

2€ za ogromną porcję (2 smaki). Przepyszne!

Toskania z dziećmi – Viareggio – Podróże ze smakiem

5. Pineta di Ponentepark w pobliżu promenady (mapa)
Viale Michelangelo Buonarotti, Viareggio

Ogromny pas zieleni między Viale Michelangelo Buonarotti i Via Antonio Fratti oraz Via Zara i Via Amerigo Vespucci. W parku znajdują się różne atrakcje dla dzieci (karuzele, małpie gaje), jednak większość z nich należy do barów na terenie parku. Aby dzieci mogły się pobawić należy kupić co najmniej jeden z kilku gotowych zestawów menu. Początkowo mnie to zniesmaczyło, ale jednak skorzystaliśmy z oferty jednej z pizzerii i zmieniłam zdanie. To bardzo uczciwe rozwiązanie. Cena zestawu była atrakcyjna (9 € za 1 pizzę i 2 napoje), a radość dzieci – bezcenna! :)

Przez bite 2 godziny szaleli na dmuchańcach,  ściankach wspinaczkowych, etc. A my, po raz pierwszy od dawna, mogliśmy w tym czasie spokojnie siąść, porozmawiać i nie biegać za wszędobylską Emką. Ktokolwiek ma dziecko wie jakie to cenne. ;)

Toskania z dziećmi – Viareggio – Podróże ze smakiem

6. Viareggio Unicoop Tirreno (mapa)

Tu robiliśmy czasem zakupy, ale  po 1) nie umywał się nawet do COOPa z Figline Valdarno,  po 2) nie mieliśmy kuchni, więc i częstotliwość i jakoś zakupów była zupełnie inna niż na wsi.

Mimo to COOP przerastał o głowę PennyMarket (mapa) przy Via Aurelia Nord, 232, 55049 Viareggio (Lu) – mały nieciekawy discount pozbawiony włoskiego bogactwa smaków, aromatów, kolorów.

Nasza ocena: 4/5

View Larger Map Viareggio

Rezerwacja noclegów w Viareggio

Oczywiście jest co najmniej kilka sposobów, aby dokonać rezerwacji. Bezpośrednio na stronie hotelu lub apartamentu, przez Booking.com, lub przez innego pośrednika. Zwykle o sposobie decyduje cena.

Ja gorąco polecam rezerwację przez Booking.com przy użyciu specjalnego linku polecającego. W ten sposób zarobimy obydwoje – i Ty i ja otrzymamy od Booking.com po 50 zł, wypłacanych na kartę kredytową lub zwykłą debetową. Wypłata realizowana jest po pobycie. To działa, sprawdziłam :)

Szczegółowe informacje na temat Programu Poleceń można znaleźć tutaj:  https://secure.booking.com/content/referral-faq.pl.html.

Link polecający, w który wystarczy kliknąć i w ten sposób dokonać swojej rezerwacji, aby otrzymać zwrot 50 złhttps://www.booking.com/s/11_6/1022bc59.

Polecam skalkulowanie ceny pokoju rezerwowanego bezpośrednio na stronie hotelu lub apartamentu oraz ceny na Booking.com, z uwzględnieniem rabatu w wysokości 50 zł. Czasem może się zdarzyć, ze cena bezpośrednio na stronie hotelu jest niższa. Ale jeśli kalkulacja wskazuje na Booking.com, zapraszam do kliknięcia  tutaj .

3 Comment

1. […] urzekło albo zwyczajnie  zwróciło moją uwagę. Florencja, Siena, Piza, Lukka, San Gimignano, Viareggio, Campiglia Marittima, Piombino. Lubimy miasta, a te są szczególne – mają zapisane grube […]

2. […] Lukka, piękne miasto o etruskim rodowodzie, z plątaniną urokliwych uliczek i placyków, zachwycające architekturą, kolorami i rowerami, które opanowały starówkę. Miłym zaskoczeniem był spokój i brak tłumów, przez co łatwiej było o magię w niemal każdym zakątku miasta. Wstąpiliśmy tu na parę chwil, w drodze z agroturystyki w Chianti nad morze, do Viareggio. […]